Nasza oferta: Doradztwo

Kiedy warto skorzystać z doradztwa?

Jeśli:

  • masz poczucie, że nie wykorzystujecie swojego potencjału i kreatywności, rozmijacie się w komunikacji i oczekiwaniach
  • nie doprecyzowaliście misji, wizji, wartości i standardów zachowań oraz strategii
  • nie chcesz ponosić kosztów finansowych, tracić energii i czasu na niespójne zdziałania ad hoc
  • doskwiera Ci gaszenie pożarów, presja deadline’ów i oczekiwań
  • doświadczasz samotności lidera
  • masz potrzebę konstruktywnego przeanalizowania i skonsultowania problemów w Twojej organizacji i w zespole
  • wszystko działa jak w zegarku, ale rozumiesz, że doskonalenie komunikacji jest ciągłym procesem, więc inwestujesz w rozmowę, która systematyzuje Wasze działania

zapraszam Cię do konsultacji. Uczę stawiania właściwych pytań. Dla dobrych efektów w Twojej organizacji i w zespole. 

Jaki jest przebieg doradztwa?

  • STAWIAMY WŁAŚCIWE PYTANIA doprecyzowujące o cele
  • identyfikujemy obszary, które wymagają poprawy 
  • określamy potrzebne zasoby oraz sposoby ich pozyskania
  • znajdujemy WŁAŚCIWY DLA CIEBIE sposób realizacji celów (strategię działania) w wybranym obszarze
  • analizujemy ryzyko i jak nim zarządzić
  •  ustalamy sposób pomiaru rezultatów

Podczas omawiania ulepszeń dbamy O SPÓJNOŚĆ  Z Twoimi WARTOŚCIAMI oraz STANDARDAMI ZACHOWAŃ. Dostosowujemy tempo procesu do Twojej gotowości i realnych możliwości do wdrażania zmian. 

Z jakimi obiekcjami się spotykamy?

„Nie mam czasu na takie spotkania. Znam swoje możliwości. Interesują mnie działania operacyjne, dane i wyniki. Moja branża jest specyficzna ” myślisz zapewne. Słusznie. Sama często powtarzam, że każdy ma inny kontekst i inny zestaw doświadczeń. Setki (a właściwie tysiące) godzin rozmów  z menadżerami i przedsiębiorcami wykazały przy tym, że mimo różnej specyfiki poszczególnych firm i branż, wszyscy mierzą się z podobnym typem problemów. 

Potwierdzi to każdy, kto zawodowo konstruktywnie rozmawia z ludźmi o ich wyzwaniach. A czas na analizę i wnioski jest warunkiem KONIECZNYM do każdej POPRAWY sytuacji osoby i organizacji. Bo inaczej, skąd wiemy, co poprawiać i czy kolejne działania okażą się trafne?

Czy ten program jest dla Ciebie?

Konsultacje wymagają otwartości na zmianę. Program dedykowany jest Liderom, którzy:

  • są gotowi na dzielenie się swoimi celami i pomysłami, jak również trudnościami i wątpliwościami
  • są otwarci na wymianę doświadczeń, informację zwrotną i zmianę
  • mają wglądowość, chęć zrozumienia samego siebie i innych

Jakie są kluczowe korzyści z doradztwa?

  • oszczędzasz pieniądze i czas dzięki właściwym decyzjom
  • definiujesz WŁAŚCIWY cel, zasoby, strategię, ryzyko i pomiar rezultatów
  • wzmacniacz kompetencję DOSTRZEGANIA POTENCJAŁU
  • docierasz do przyczyn trudności, intencji i motywacji własnych i zespołu
  • zyskujesz dodatkową perspektywę, poznajesz różne punkty widzenia i rozwiązania out of the box, czerpiesz z synergii pracy w zespole
  • wdrażasz kulturę otwartego mówienia o błędach i problemach oraz sposobach ich rozwiązywania
  • wzmacniasz swoją sprawczość i asertywność
  • analizujesz wyzwania i trudności w atmosferze szacunku, konstruktywnego feedbacku, nie zostajesz z nimi sam, zyskujesz profesjonalne wsparcie

Kim jestem?

Pracując w konsultingu rozmawiałam z przedsiębiorcami oraz członkami zespołów z ponad 100 firm (w tym startupów), z ponad 70 branż głównie z sektora MMŚP, jak również z menedżerami z korporacji. Łącznie to kilka tysięcy godzin konsultacji. Wnioski z tych rozmów potwierdzają z całą pewnością jedno: wprawdzie większość z nas postrzega swoją sytuację jako specyficzną, wszyscy mierzymy się z podobnymi problemami.

Dlatego zapraszam Cię do rozmowy zorientowanej na cel oraz do wymiany perspektyw i doświadczenia, które wyniosłam z rozmów z przedsiębiorcami.

Nad jakimi celami i pytaniami pracujemy na konsultacjach?

PYTANIA O SPÓJNOŚĆ MISJI I WIZJI Z KOMUNIKACJĄ I DZIAŁANIAMI W FIRMIE ORAZ NA RYNKU

  • Cele firmy (główne, finansowe, marketingowe, procesów wewnętrznych, kompetencyjne)
  • Normy i zachowania w firmie
  • Wartości firmy
  • Strategia firmy
  • Uwarunkowania w firmie i na rynku (otoczenie, zachowania, umiejętności, wartości, tożsamość, duchowość)

PYTANIA O KOMUNIKACJĘ DOTYCZĄCĄ PRODUKTU / USŁUGI

  • Odbiorca
  • Warianty produktu / usługi
  • SWOT produktu
  • Prognozy finansowe
  • Udział w przychodach ze sprzedaży
  • Zakres terytorialny działania
  • Sposób dystrybucji
  • Sposób ustalania ceny
  • Popyt
  • Możliwości i plany innowacji (produktowe, procesowe, organizacyjne, marketingowe)
  • Sezonowość i sposoby równoważenia sezonowości

PYTANIA O KOMUNIKACJĘ Z KLIENTAMI FIRMY

  • Główne grupy klientów
  • Lokalizacja klienta
  • Oczekiwania klientów
  • Szacunkowy liczba klientów i ich udział w przychodach ze sprzedaży

PYTANIA O KOMUNIKACJĘ Z RYNKIEM, NA KTÓRYM DZIAŁA FIRMA

  • SWOT rynku
  • Powiązania na rynku
  • Przewaga konkurencyjna(usługi dodatkowe, rabaty, promocje, warunki płatności)
  • Charakter rynku (stabilny, rosnący, malejący

PYTANIA O KOMUNIKACJĘ DOTYCZĄCĄ KONKURENCJI I STRATEGII KONKUROWANIA

  • Produkty i usługi konkurencyjne, substytucyjne, komplementarne
  • Opis konkurencji silniejszej, porównywalnej, słabszej
  • SWOT konkurencji, identyfikacja dobrych praktyk
  • Strategia konkurencji
  • Strategia konkurowania

PYTANIA O KOMUNIKACJĘ DOTYCZĄCĄ BARIER I OGRANICZEŃ

  • Bariery wejścia i ograniczenia na rynku (technologiczne, finansowe, prawne, kompetencyjne, kontakty)
  • Prawdopodobieństwo wystąpienia
  • Plany alternatywne

PYTANIA O KOMUNIKACJĘ W ZAKRESIE PROMOCJI I REKLAMY

  • Cele poszczególnych działań promocyjnych i reklamowych
  • Skuteczność i koszt wybranych narzędzi
  • Używana argumentacja i emocje, call to action
  • Harmonogram promocji

PYTANIA O KOMUNIKACJĘ W FIRMIE

  • SWOT komunikacji
  • Interesariusze i udziałowcy komunikacji
  • Oczekiwania w zakresie komunikacji, jej przebiegu i dokumentowania
  • Dobre praktyki, doświadczenia w zakresie komunikacji
  • Przyczyny wąskich gardeł w komunikacji
  • Sposoby poprawy komunikacji
  • Częstotliwość i przebieg spotkań