Brak produktów w koszyku.

Doradztwo
Kiedy warto skorzystać z doradztwa?
Jeśli:
- Doświadczacie braku przepływu informacji i braku transparentności, braku zaufania oraz napięć w Waszej dotychczasowej komunikacji wewnętrznej
- Nie macie wiary w nowe rozwiązania, blokuje Was koncentracja na problemach błahych, kosztem problemów istotnych
- Blokuje Was paraliż decyzyjny i obawa, że każda decyzja może być złą decyzją
- Macie poczucie niedocenienia i braku wdzięczności, demotywuje Was wytracanie energii potrzebnej na rozwój
- Tracicie energię i czas na niespójne ze strategią Waszej firmy działania ad hoc, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów
- Doskwiera Wam bieżączka, gaszenie pożarów, presja deadline’ów
- Skarżycie się na rotację, brak inicjatywy i chęci rozwoju lub markowanie pracy w zespole
- A może wszystko działa jak w zegarku, ale doświadczacie samotności lidera i inwestujecie w rozmowę, by zyskać lustro dla swoich działań
zapraszam Cię do konsultacji. Dzięki dobrze postawionym pytaniom docieramy do prawdziwych przyczyn trudności. Rozpoznanie ich pozwala nam znaleźć adekwatne rozwiązania dla problemów, z którymi się mierzysz.
Jaki jest przebieg doradztwa?
- stawiam pytania doprecyzowujące o cel
- razem identyfikujemy obszary, które wymagają poprawy
- wspólnie określamy zasoby potrzebne do zrealizowania celu oraz sposoby ich pozyskania
- w procesie doradztwa znajdujemy najlepszą dla Ciebie strategię działania i sposób realizacji celu
- analizujemy ryzyko i jak nim zarządzić
- ustalamy sposób pomiaru rezultatów
Podczas konsultacji dbamy O SPÓJNOŚĆ Z Twoimi WARTOŚCIAMI. Dostosowujemy tempo procesu do Twojej gotowości i realnych możliwości do wdrażania zmian.
Moje podejście do konsultingu
To, do czego dojrzałam i co pokochałam w konsultingu, to doświadczenie, że w tym procesie ja, moje racje, czy przekonania pozostają w cieniu. Kluczową osobą jesteś Ty. Dlatego nie usłyszysz ode mnie dobrych rad. Z doświadczenia wiem, że rozwiązanie oczywiste dla innych nie musi być dobre dla Ciebie. Masz swoją historię, swoje uwarunkowania, niektóre z działań są w Twoim zasięgu od zaraz, do niektórych potrzebujesz czasu i musisz dojrzeć, by pozostać w zgodzie ze sobą. Nikt nie lubi mądrzenia się osób trzecich, a osoby trzecie nie znają granic Twojej strefy komfortu.
Moją rolą jest wsłuchanie się w Twój kontekst i przez pytania doprecyzowujące pomóc Ci dotrzeć do skutecznego dla Ciebie samego sposobu realizacji Twoich celów w wybranym obszarze.
Czy ten program jest dla Ciebie?
Konsultacje wymagają otwartości na zmianę. Program dedykowany jest Liderom, którzy:
- są gotowi na dzielenie się swoimi celami i pomysłami, jak również trudnościami i wątpliwościami
- mają otwartość umysłu, wgląd w siebie i chęć zrozumienia samego siebie i innych
- są otwarci na wymianę doświadczeń, informację zwrotną i zmianę
- mają świadomość, że zmiana jest procesem rozłożonym w czasie, nie stawiają nierealnych oczekiwań
Z jakimi obiekcjami się spotykamy?
„Nie mam czasu na takie spotkania. Interesują mnie działania operacyjne, dane i wyniki. Moja branża jest specyficzna ” powtarza wiele osób. Słusznie. Sama często podkreślam, że każdy ma inny kontekst i inny zestaw doświadczeń. Setki (a właściwie tysiące) godzin rozmów z menadżerami i przedsiębiorcami wykazały przy tym, że mimo różnej specyfiki poszczególnych firm i branż, wszyscy mierzą się z analogicznymi problemami.
Potwierdzi to każdy, kto zawodowo rozmawia z ludźmi o ich wyzwaniach.
Konsultacje dają lustro dla naszych przemyśleń i działań, natomiast czas na analizę i wnioski jest warunkiem KONIECZNYM w drodze do wszelkich udoskonaleń.
Jeśli nie zainwestujemy czasu w precyzyjne przygotowanie działań ulepszających, nie wiemy, co poprawiać. I w ostatecznym rozrachunku stracimy czas, działania i pieniądze na chybione działania.
Moje doświadczenie
Rozmawiałam o doświadczeniach, problemach i ich uwarunkowaniach z przedsiębiorcami, menadżerami oraz członkami zespołów zarówno z sektora MMSP jak i korporacji. Łącznie to ponad 2000 godzin rozmów i konsultacji, kilkadziesiąt firm lub startupów (100+) oraz kilkadziesiąt branż (70+). Wnioski z tych rozmów potwierdzają z całą pewnością jedno: choć każda sytuacja jest specyficzna, wszyscy mamy podobne problemy.
Dlatego zapraszam Cię do rozmowy zorientowanej na cel oraz do wymiany perspektyw i doświadczenia, które wyniosłam z rozmów z przedsiębiorcami. Skorzystaj z konsultacji, by zyskać dodatkową perspektywę dla Twoich wyzwań.
Jakie są kluczowe korzyści z doradztwa?
- Poprawiacie komunikację wewnętrzną w firmie, z zespołem lub ze wspólnikiem, udrażniacie przepływ informacji,
- Budujecie kulturę rozmawiania o trudnościach i błędach, wzmacniacie poczucie bezpieczeństwa w firmie
- Wdrażacie kulturę otwartego mówienia o błędach i problemach, nadajecie priorytety problemom, najpierw rozwiązujecie problemy istotne
- Analizujecie wyzwania i trudności w atmosferze szacunku, konstruktywnego feedbacku, nie zostajecie z nimi sami, zyskujecie profesjonalne wsparcie
- Otwieracie się na szukanie nowych rozwiązań, wzmacniacie kreatywność w zespole,
- Nie boicie się podejmowania decyzji, Wasze decyzje opierają się na silnych założeniach / podstawach
- Oszczędzacie pieniądze i czas dzięki przeanalizowanym i trafnym decyzjom
- Uwalniacie się od bieżączki, gaszenia pożarów, presji deadline’ów
- Docieracie do prawdziwych przyczyn trudności, intencji i motywacji własnych i zespołu
- Niwelujecie napięcia, budujecie dobrą atmosferę opartą na transparentności, szczerości i zaufaniu, kierujecie energię i siły na rozwój i realizację zadań
- Wzmacniacie docenianie, wdzięczność i motywację
- Niwelujecie rotację, wzmacniacie inicjatywę i chęci rozwoju oraz zaangażowanie w pracę w zespole
- Dostrzegacie i wykorzystujecie potencjał w Was i wokół Was
- Inspirujecie się rozwiązaniami, zyskujecie dodatkową perspektywę, poznajecie różne punkty widzenia i rozwiązania out of the box, czerpiecie z synergii pracy w zespole
- Wzmacniacie swoją sprawczość i asertywność
- Definiujecie właściwy cel, zasoby, strategię, ryzyko i pomiar rezultatów
- Zyskujecie energię i czas na spójne ze strategią działania, które przynoszą oczekiwane rezultaty
- Nie doświadczacie samotności lidera, zyskujecie lustro dla swoich działań
Przykładowe obszary konsultacji:
KOMUNIKACJA DOT. MISJI I WIZJI FIRMY
- Cele firmy (główne, finansowe, marketingowe, procesów wewnętrznych, kompetencyjne)
- Normy i zachowania w firmie
- Wartości firmy
- Strategia firmy
- Wizja firmy
- Uwarunkowania w firmie i na rynku (otoczenie, zachowania, umiejętności, wartości, tożsamość, duchowość)
KOMUNIKACJA DOT. PRODUKTU / USŁUGI
- Odbiorca
- Warianty produktu / usługi
- SWOT produktu
- Prognozy finansowe
- Udział w przychodach ze sprzedaży
- Zakres terytorialny działania
- Sposób dystrybucji
- Sposób ustalania ceny
- Popyt
- Możliwości i plany innowacji (produktowe, procesowe, organizacyjne, marketingowe)
- Sezonowość i sposoby równoważenia sezonowości
KOMUNIKACJA Z KLIENTAMI FIRMY
- Główne grupy klientów
- Lokalizacja klienta
- Oczekiwania klientów
- Szacunkowy liczba klientów i ich udział w przychodach ze sprzedaży
KOMUNIKACJA Z RYNKIEM, NA KTÓRYM DZIAŁA FIRMA
- SWOT rynku
- Powiązania na rynku
- Przewaga konkurencyjna(usługi dodatkowe, rabaty, promocje, warunki płatności)
- Charakter rynku (stabilny, rosnący, malejący
KOMUNIKACJA DOT. KONKURENCJI I STRATEGII KONKUROWANIA
- Produkty i usługi konkurencyjne, substytucyjne, komplementarne
- Opis konkurencji silniejszej, porównywalnej, słabszej
- SWOT konkurencji, identyfikacja dobrych praktyk
- Strategia konkurencji
- Strategia konkurowania
KOMUNIKACJA DOT. BARIER I OGRANICZEŃ
- Bariery wejścia i ograniczenia na rynku (technologiczne, finansowe, prawne, kompetencyjne, kontakty)
- Prawdopodobieństwo wystąpienia
- Plany alternatywne
KOMUNIKACJA DOT. PROMOCJI I REKLAMY
- Cele poszczególnych działań promocyjnych i reklamowych
- Skuteczność i koszt wybranych narzędzi
- Używana argumentacja i emocje, call to action
- Harmonogram promocji
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE / W ZESPOLE / ZE WSPÓLNIKIEM
- SWOT komunikacji
- Interesariusze i udziałowcy komunikacji
- Oczekiwania w zakresie komunikacji, jej przebiegu i dokumentowania
- Dobre praktyki, doświadczenia w zakresie komunikacji
- Przyczyny wąskich gardeł w komunikacji
- Sposoby poprawy komunikacji
- Częstotliwość i przebieg spotkań
Jeśli jesteś zainteresowany konsultacjami, napisz do nas: joanna@hometotalk.com