Doradztwo


Kiedy warto skorzystać z doradztwa?

Jeśli:

  • Doświadczacie braku przepływu informacji i braku transparentności, braku zaufania oraz napięć w Waszej dotychczasowej komunikacji wewnętrznej
  • Nie macie wiary w nowe rozwiązania, blokuje Was koncentracja na problemach błahych, kosztem problemów istotnych
  • Blokuje Was paraliż decyzyjny i obawa, że każda decyzja może być złą decyzją
  • Macie poczucie niedocenienia i braku wdzięczności, demotywuje Was wytracanie energii potrzebnej na rozwój
  • Tracicie energię i czas na niespójne ze strategią Waszej firmy działania ad hoc, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów
  • Doskwiera Wam bieżączka, gaszenie pożarów, presja deadline’ów
  • Skarżycie się na rotację, brak inicjatywy i chęci rozwoju lub markowanie pracy w zespole
  • A może wszystko działa jak w zegarku, ale doświadczacie samotności lidera i inwestujecie w rozmowę, by zyskać lustro dla swoich działań

zapraszam Cię do konsultacji. Dzięki dobrze postawionym pytaniom docieramy do prawdziwych przyczyn trudności. Rozpoznanie ich pozwala nam znaleźć adekwatne rozwiązania dla problemów, z którymi się mierzysz.  

Jaki jest przebieg doradztwa?

  • stawiam pytania doprecyzowujące o cel
  • razem identyfikujemy obszary, które wymagają poprawy 
  • wspólnie określamy zasoby potrzebne do zrealizowania celu oraz sposoby ich pozyskania
  • w procesie doradztwa znajdujemy najlepszą dla Ciebie strategię działania i sposób realizacji celu
  • analizujemy ryzyko i jak nim zarządzić
  • ustalamy sposób pomiaru rezultatów

Podczas konsultacji dbamy O SPÓJNOŚĆ  Z Twoimi WARTOŚCIAMI. Dostosowujemy tempo procesu do Twojej gotowości i realnych możliwości do wdrażania zmian. 

Moje podejście do konsultingu

To, do czego dojrzałam i co pokochałam w konsultingu, to doświadczenie, że w tym procesie ja, moje racje, czy przekonania pozostają w cieniu.  Kluczową osobą jesteś Ty. Dlatego nie usłyszysz ode mnie dobrych rad. Z doświadczenia wiem, że rozwiązanie oczywiste dla innych nie musi być dobre dla Ciebie. Masz swoją historię, swoje uwarunkowania, niektóre z działań są w Twoim zasięgu od zaraz, do niektórych potrzebujesz czasu i musisz dojrzeć, by pozostać w zgodzie ze sobą.  Nikt nie lubi mądrzenia się osób trzecich, a osoby trzecie nie znają granic Twojej strefy komfortu.  

Moją rolą jest wsłuchanie się w Twój kontekst i przez pytania doprecyzowujące pomóc Ci dotrzeć do skutecznego dla Ciebie samego sposobu realizacji Twoich celów w wybranym obszarze.

Czy ten program jest dla Ciebie?

Konsultacje wymagają otwartości na zmianę. Program dedykowany jest Liderom, którzy:

  • są gotowi na dzielenie się swoimi celami i pomysłami, jak również trudnościami i wątpliwościami
  • mają otwartość umysłu, wgląd w siebie i chęć zrozumienia samego siebie i innych
  • są otwarci na wymianę doświadczeń, informację zwrotną i zmianę
  • mają świadomość, że zmiana jest procesem rozłożonym w czasie, nie stawiają nierealnych oczekiwań

 

Z jakimi obiekcjami się spotykamy?

„Nie mam czasu na takie spotkania. Interesują mnie działania operacyjne, dane i wyniki. Moja branża jest specyficzna ” powtarza wiele osób. Słusznie. Sama często podkreślam, że każdy ma inny kontekst i inny zestaw doświadczeń. Setki (a właściwie tysiące) godzin rozmów  z menadżerami i przedsiębiorcami wykazały przy tym, że mimo różnej specyfiki poszczególnych firm i branż, wszyscy mierzą się z analogicznymi problemami. 

Potwierdzi to każdy, kto zawodowo rozmawia z ludźmi o ich wyzwaniach. 

Konsultacje dają lustro dla naszych przemyśleń i działań, natomiast czas na analizę i wnioski jest warunkiem KONIECZNYM w drodze do wszelkich udoskonaleń. 

Jeśli nie zainwestujemy czasu w precyzyjne przygotowanie działań ulepszających, nie wiemy, co poprawiać. I w ostatecznym rozrachunku stracimy czas, działania i pieniądze na chybione działania.

Moje doświadczenie

Rozmawiałam o doświadczeniach, problemach i ich uwarunkowaniach z przedsiębiorcami, menadżerami oraz członkami zespołów zarówno z sektora MMSP jak i korporacji. Łącznie to ponad  2000 godzin rozmów i konsultacji, kilkadziesiąt firm lub startupów (100+) oraz kilkadziesiąt branż (70+). Wnioski z tych rozmów potwierdzają z całą pewnością jedno: choć każda sytuacja jest specyficzna, wszyscy mamy podobne problemy.

Dlatego zapraszam Cię do rozmowy zorientowanej na cel oraz do wymiany perspektyw i doświadczenia, które wyniosłam z rozmów z przedsiębiorcami. Skorzystaj z konsultacji, by zyskać dodatkową perspektywę dla Twoich wyzwań.

Jakie są kluczowe korzyści z doradztwa?

  • Poprawiacie komunikację wewnętrzną w firmie, z zespołem lub ze wspólnikiem, udrażniacie przepływ informacji, 
  • Budujecie kulturę rozmawiania o trudnościach i błędach, wzmacniacie poczucie bezpieczeństwa w firmie
  • Wdrażacie kulturę otwartego mówienia o błędach i problemach, nadajecie priorytety problemom, najpierw rozwiązujecie problemy istotne
  • Analizujecie wyzwania i trudności w atmosferze szacunku, konstruktywnego feedbacku, nie zostajecie z nimi sami, zyskujecie profesjonalne wsparcie
  • Otwieracie się na szukanie nowych rozwiązań, wzmacniacie kreatywność w zespole, 
  • Nie boicie się podejmowania decyzji, Wasze decyzje opierają się na silnych założeniach / podstawach
  • Oszczędzacie pieniądze i czas dzięki przeanalizowanym i trafnym decyzjom
  • Uwalniacie się od bieżączki, gaszenia pożarów, presji deadline’ów
  • Docieracie do prawdziwych przyczyn trudności, intencji i motywacji własnych i zespołu
  • Niwelujecie napięcia, budujecie dobrą atmosferę opartą na transparentności, szczerości i zaufaniu, kierujecie energię i siły na rozwój i realizację zadań 
  • Wzmacniacie docenianie, wdzięczność i motywację
  • Niwelujecie rotację, wzmacniacie inicjatywę i chęci rozwoju oraz zaangażowanie w pracę w zespole
  • Dostrzegacie i wykorzystujecie potencjał w Was i wokół Was
  • Inspirujecie się rozwiązaniami, zyskujecie dodatkową perspektywę, poznajecie różne punkty widzenia i rozwiązania out of the box, czerpiecie z synergii pracy w zespole
  • Wzmacniacie swoją sprawczość i asertywność
  • Definiujecie właściwy cel, zasoby, strategię, ryzyko i pomiar rezultatów
  • Zyskujecie energię i czas na spójne ze strategią działania, które przynoszą oczekiwane rezultaty
  • Nie doświadczacie samotności lidera, zyskujecie lustro dla swoich działań

 

Przykładowe obszary konsultacji:

KOMUNIKACJA DOT. MISJI I WIZJI FIRMY

  • Cele firmy (główne, finansowe, marketingowe, procesów wewnętrznych, kompetencyjne)
  • Normy i zachowania w firmie
  • Wartości firmy
  • Strategia firmy
  • Wizja firmy
  • Uwarunkowania w firmie i na rynku (otoczenie, zachowania, umiejętności, wartości, tożsamość, duchowość)

KOMUNIKACJA DOT. PRODUKTU / USŁUGI

  • Odbiorca
  • Warianty produktu / usługi
  • SWOT produktu
  • Prognozy finansowe
  • Udział w przychodach ze sprzedaży
  • Zakres terytorialny działania
  • Sposób dystrybucji
  • Sposób ustalania ceny
  • Popyt
  • Możliwości i plany innowacji (produktowe, procesowe, organizacyjne, marketingowe)
  • Sezonowość i sposoby równoważenia sezonowości

KOMUNIKACJA Z KLIENTAMI FIRMY

  • Główne grupy klientów
  • Lokalizacja klienta
  • Oczekiwania klientów
  • Szacunkowy liczba klientów i ich udział w przychodach ze sprzedaży

KOMUNIKACJA Z RYNKIEM, NA KTÓRYM DZIAŁA FIRMA

  • SWOT rynku
  • Powiązania na rynku
  • Przewaga konkurencyjna(usługi dodatkowe, rabaty, promocje, warunki płatności)
  • Charakter rynku (stabilny, rosnący, malejący

KOMUNIKACJA DOT. KONKURENCJI I STRATEGII KONKUROWANIA

  • Produkty i usługi konkurencyjne, substytucyjne, komplementarne
  • Opis konkurencji silniejszej, porównywalnej, słabszej
  • SWOT konkurencji, identyfikacja dobrych praktyk
  • Strategia konkurencji
  • Strategia konkurowania

KOMUNIKACJA DOT. BARIER I OGRANICZEŃ

  • Bariery wejścia i ograniczenia na rynku (technologiczne, finansowe, prawne, kompetencyjne, kontakty)
  • Prawdopodobieństwo wystąpienia
  • Plany alternatywne

KOMUNIKACJA DOT. PROMOCJI I REKLAMY

  • Cele poszczególnych działań promocyjnych i reklamowych
  • Skuteczność i koszt wybranych narzędzi
  • Używana argumentacja i emocje, call to action
  • Harmonogram promocji

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE / W ZESPOLE / ZE WSPÓLNIKIEM

  • SWOT komunikacji
  • Interesariusze i udziałowcy komunikacji
  • Oczekiwania w zakresie komunikacji, jej przebiegu i dokumentowania
  • Dobre praktyki, doświadczenia w zakresie komunikacji
  • Przyczyny wąskich gardeł w komunikacji
  • Sposoby poprawy komunikacji
  • Częstotliwość i przebieg spotkań

Jeśli jesteś zainteresowany konsultacjami, napisz do nas: joanna@hometotalk.com